Autismepodden
-
Funksjonshemmedes rettigheter – gjemt, glemt og ignorert
Jeg har fått en del forespørsler om å dele appellen jeg holdt på torget i Sandefjord i dag i anledning av markeringen av funksjonshemmedes rettigheter. Jeg legger den derfor ut […]
-
ASD - Autismespekterforstyrrelse, Autismepodden, Barn og unge, Deltagelse, Innlegg, Rettigheter
Støy, støy og mere støy
I går, den 4. juli 2019 postet jeg innlegget under på Facebook siden til Tønsberg og Færder bibliotek angående støynivået på biblioteket. I dag den 5. juli 2019 fikk jeg […]
-
ASD - Autismespekterforstyrrelse, Autismepodden, Innlegg
Jeg er autist – Ikke en «person med autisme»
Mange som har lite kjennskap til autisme samt pårørende (spesielt foreldre) har en tendens til å mislike at folk refererer til autister som nettopp «autist» og foretrekker ofte heller at […]
-
Min tid på barneskolen…
På Krokemoa Skole i Sandefjord gikk jeg i 7 år. dette var 7 forferdelige år for meg, her møtte jeg mobbing fra elever og lærere, et system som ikke var […]
-
Når sansene går amok
Dette innlegget har tidligere vært publisert i Tønsberg Blad Tenk deg hvordan det føles om alle sanseinntrykkene du har hadde kommet fosset inn i hjernen din som en suppe der […]
-
Hvordan forstå autisme?
Jeg har lenge fundert på hvordan en på en enkel måte kan forklare mennesker uten kjennskap til autisme hva det faktisk er. For det nytter ikke å gå inn for […]
-
Gratis kurs om Autismespekterforstyrrelse
Klikk her for å komme til kurset! Gratis nettkurs Jeg har selv tatt dette kurset og må si at dette kurset faktisk greier å formidle betydelige deler av hva […]
-
Theory of Mind
Har du noen gang tenkt over hvorfor autistiske mennesker ikke alltid får med seg essensen i situasjonen? Theory of Mind (mentalisering) betyr at en har en teoretisk oppfatning av hva […]
Søk
Om autismepodden
Autismepodden er Norges første podcast om autisme. Vårt mål er å formidle faglig korrekt informasjon uten å miste autistenes stemme – For hvem er vel egentlig de virkelige autismeekspertene?
Kategorier
Forfattere